Khamis, 4 September 2014

projek amal 2015

Seawal minggu lepas, rakan projek iqra' aku dari KL dah maklumkan aku menerusi fb bahawa projek untuk shopping raya bagi anak-anak yatim atau orang susah tahun depan bagi Johor Bahru insyaallah akan jadi. Jadi tugas aku adalah mencari sekumpulan anak-anak tersebut untuk dibawa bershopping baju raya. Aku menggaru kepala. Bukan senang tu, kawasan JB ni sangat luas. Aku pula bergerak secara solo. Aku takut kalau aku jumpa satu, pasti ada lagi yang akan turut menyusul ingin menumpang sama. Aku juga perlu kaji latar belakang mereka dulu sebelum masuk ke dalam senarai mereka yang layak untuk bantuan. macam mana yer?

2 hari lepas tanpa diduga ada dua orang yang datang kepadaku secara online meng'offer' diri untuk membantuku tapi masalahnya aku belum dapat apa-apa informasi tentang projek satu lagi sebelum projek ini. Susah nak terangkan sebab tak dapat hitam putih dari tuan punya badan. Doakan segalanya berjalan lancar.

Kali ini aku tak mahu suara-suara sumbang menghalang niat aku untuk meneruskan usaha murni membantu orang. Aku perlu ketepikan apa orang mahu kata atau pertikaikan sebab yang penting aku buat kerja amal kerana Allah. Orang yang cakap tu dah lah tak membantu banyak lak komen dia, itu dan ini hingga rasa cam 'annoying' lah so cantas je lah. Aku tak perlukan dan aku rasa tak rugi pun.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan