Rabu, 20 Februari 2013

Letihnya...

Kebelakangan ni aku rasa cam letih /penat sangat. Mungkin kerana tak cukup rehat kot? Nak kata kerja kat ofis berlambak tak juga sbb projek belum berjalan lagi. Aku rasa lah yang membuatkan aku letih adalah jarak masa perjalanan ulang alik dari rumah ke pejabat serta masa yang aku amik utk menyelesaikan kerja kat umah sangat memenatkan. Iyelah, anak-anak dh semakin bertambah bilangan dan kenakalannya. Si kecik tu pun dh pandai meragam. Kalo kat umah asyik nak kita dokong aje, letih nya. Adakalanya aku terbongkang tertido tanpa sempat berbual ngan anak anak atau suami. Itu belum lagi dimasukkan ada aktiviti tambahan yang lain seperti terpaksa menghadiri mesyuarat perkumpulan atau aktiviti mingguan perkumpulan. Kalau boleh aku skip, aku lebih rela duduk umah siapkan kerja rumah dan apa yang patut tp nak wat cam ne kalo dh jadi AJK ni kan, terpaksa le tunjuk muka walau sekali sekala. Malam ni pun ada mesyuarat. Kalo terpaksa aku bawak si kecik tu sekali. Entah kul bape habisnya, perghhh tak sempat memasak le aku jawabnya. Ujung minggu ni pula ada kelas dan aku akan pastikan kali ni aku hadir kelas sbb subjek akaun dan makro memang dh lama aku tinggalkan berbelas tahun, aku tak mo fail lagi. Tak perlu le aku repeat paper sekali lagi, kalo boleh aku sudahkan tahun depan degree aku alangkah indahnya. Doakan aku berjaya ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan