Khamis, 7 Mac 2013

Pindah pejabat lagi...


Assalamualaikum semua dan salam jumaat,

Entri ari ni berkenaan pindah opis. Utk kali yang ke 4 kata mereka (member sejabatan lah yang kata). Perpindahan sebelum ini aku tak terbabit sbb aku dulu kat tempat lain lagipun lokasi perpindahan pada ketika itu hanya sekitar tukar pintu aje tapi kali ini lokasi perpindahan agak jauh, sewa di rumah kedai 2 tingkat dan kawasan itu agak pedalaman. Kebanyakan kat situ terdiri dari mat-mat bangla, nepal dan yang sewaktu dengannya. Boleh pulak pihak pengurusan pilih lokasi cam tu, sangat menakutkan bila tengok dorang bersidai beramai-ramai. Dah macam pergi kota Bombay atau Dhaka, kata member. Tapi nak buat macam mana, kami hanya mencari rezeki halal kan.

Jadi sepanjang minggu ini hingga minggu depan, jabatan kami penuh dengan kotak-kotak. Bukan setakat humban aje dlm kotak, kena labelkan dan pastikan hanya fail aktif saja yg boleh dibawa kerana ofis baru tu tak luas dan ruang utk penyimpanan dokumen pun sangat terhad. Yang merisaukan aku, adalah kedudukan aku sekarang ni. Aku dalam dilema samada aku kene ikut jabatan aku atau aku ditinggalkan kat opis ni dan menumpang di mana mana jabatan lain kerana aku ada projek bersama dengan jabatan lain. Masalah yang timbul bila bos jabatan aku macam tak nak lepaskan aku walaupun dia tahu projek tu agak penting. Aku rasa dia takut kalau dia pinjamkan aku ke jabatan tersebut secara sementara nanti esok lusa jabatan tersebut terus tarik aku ke dalam jabatan dorang. Serba salah dibuatnya. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan