Jumaat, 7 September 2012

Catatan minggu lepas

Assalamualaikum.

Dah lama tak menulis jadi mcm kekok pulak nak mulakan dari mana. Minggu lepas adalah minggu yang agak sibuk. Bukan sibuk apa tapi al maklumlah masih lagi dlm tempoh mood raya jadi jadual hujung minggu memang penuh dengan undangan rumah terbuka cuma yang menariknya hujung minggu lepas kebetulan ia jatuh pada Hari Kebangsaan Malaysia disambung dgn cuti ganti jadi cuti tersebut digunakan sepenuhnya utk membawa anak-anak makan angin ke Kuala Lumpur sambil berhari raya ke rumah kenkawan di sana. Alhamdulillah, segala yang dirancang berjalan lancar dan sangat-sangat berterima kasih kepada semua rakan-rakan di Kuala Lumpur yang sudi mengambil dan menghantar ke hotel tempat penginapan kami anak beranak dan juga membawa kami ke destinasi sana sini tanpa sebarang caj pun!. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa baik korang. Terubat rindu aku yg dari sehari ke sehari nak sangat berjumpa. Biasanya yang kita plan mcm nak rak takkan jadi tapi yg kita buat last minute atau ad hoc tu le yang akan berjaya, tul tak?.

Time cuti merdeka tu juga aku mendapat berita sedih bahawa impian aku untuk mendapat tiket free ke Legoland hanya tinggal mimpi semata-mata kerana tak de maknanya dorang nak kasi tiket tu walaupun pernah berjanji suatu ketika dulu yang aku pasti akan dapat sbb masa aku bertugas kat authority dulu, dorang dah janji sbb  aku telah bersusah payah menyiapkan pelan-pelan untuk diendos YDP. Tiba masanya yang tak de kene mengena yang dapat. Anggaplah sebagai tiada rezeki lah kan walaupun dalam hati ini sangatlah kecewa. Dan bertambah kecewa bila melihat gambar-gambar mereka yang pergi, lansung tak de kene mengena dgn pembikinan tempat tu dan kebanyakan dari mereka memang lebih daripada mampu untuk membeli tiket ke situ. Kalo orang golongan marhain cam aku ni, tak yah mimpilah..buang duit je bak kata suami aku. Duit nak g tempat tu lebih baik beli pampers dan susu anak lagipun aku dah nak bersalin katanya. Aku pun berkata dalam hati, takpe lah..memang sudah tersurat bukan rezeki utk aku kan.

Hujung minggu ni pula aku teringin nak g beraya umah kenkawan sekitar JB. Kalo tak nnti kecik ati dorang. KL yang jauh aku boleh sampai takkan le area dekat2 sini tak leh sampai?hehehe. Ini kira penutup raya le ye tapi bukan penutup acara untuk aku jalan-jalan. Ikut perancangan, ujung bulan ini kompeni ofis aku ni nak buat Family Day kat Lotus Desaru. Wah! bestkan. terubat gak kesedihan hati ni. Lepas tu rasanya dah boleh full stop sbb memang dah nak dekat sangat tarikh utk bersalin. Harapnya dapatlah bersalin normal tanpa sebarang masalah walaupun aku ni setiap kali mengandung memang berisiko.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan