Rabu, 28 Ogos 2013

Bulan yang agak sibuk

Selesai bab beraya di kampung, raya ke 6 aku dah naik kerja disebabkan dateline kerja yang dah nak sampai sedangkan kerja aku banyak lagi yang tak sudah. Aku tahu tahun ni ramai yang ambil cuti panjang sebelum dan selepas raya kerana tahun ni lah aku rasa cuti raya paling panjang dalam sejarah iaitu 14 hari kerana bersekali dengan cuti sekolah. Anak dara aku sorang je yang bersekolah tu pun pra-sekolah, persiapan untuk naik sekolah aku dah siapkan awal-awal lagi sebelum pulang beraya ke kampung.

Ok cite fasal selepas balik kampung pula. Agak penat sebab ada kenkawan yang datang berkunjung walaupun tak ramai, adik beradik dan jiran-jiran tetangga yang berkunjung ditambah pula dengan aktiviti marhaban, memang penuh le jadual aku setiap hari. Selain itu, aku juga terpaksa menyibukkan diri dengan buku-buku sebab peperiksaan bakal menyusul. Entah boleh jawab ke tidak tapi entah lah, kali ni aku punya mood untuk meneruskan pengajian macam dah paras hidung. Aku penat dan aku perlukan masa untuk diri sendiri tapi itulah yang susah aku nak dapat. Pakkal le ini dh tahun akhir, entah berapa banyak paper lagi aku kene repeat tapi terus terang aku katakan tahap keyakinan aku untuk memperolehi keputusan cemerlang sangat rendah kerana byk halangan sekeliling yang buat aku rasa cepat putus asa. Ada member cakap jangan terlalu menyibukkan diri dengan aktiviti persatuan di kariah aku tu dulu, iye betul tapi aku ni antara AJK yg paling jarang tunjukkan muka utk sebarang aktiviti, ni pun aku rasa tahun terakhir aku nak jadi AJK sebab aku nak tarik diri. Member aku tu cakap lagi, suruh le suami atau keluarga tolong jagakan anak-anak, senang je cakap kalau perkara tu semudah yang dicakap. Kadangkala apa yang kita fikirkan dan mahukan tak semudah yang disangka dan apabila keinginan itu tidak dapat dipenuhi adakah kita akan memberontak? atau menyalahkan semua orang kerana tak memahami kita? 




Tiada ulasan:

Catat Ulasan