Selasa, 11 Jun 2013

Bulan yang pack

Tahun ni aku boleh katakan bulan Jun adalah bulan yang paling pack manakala bulan Februari adalah bulan paling stres. Kenapa aku kata pack sebab dari awal bulan hingga akhir bulan hampir penuh dengan pelbagai aktiviti hujung minggu yang telah dibook awal-awal, seawal bulan Januari. fuhh..ada gak yg dpt tahu last minute. Contohnya akhir bulan Jun ni aku dah plan nak ke Perak bersama keluarga untuk menghadiri jemputan kawin sepupu (anak kedua makcik Hartina). Jadi aku dh block tarikh tersebut awal-awal lagi tapi pada masa yang sama aku dapat tahu ada company trip ke USS, Singapore pada 23 Jun nnti. Wajib pula tu. aduhai..pening pale.

Pada 8hb (sabtu lepas), aku ingat tak de apa-apa (xde kelas, xde yassin) aku telah volunteerkan diri utk membantu Corp Comm menjayakan majlis pemberian anugerah utk pelajar cemerlang area sini, dan tak disangka akak ipar aku pula datang bersama anaknya kerana nak mengajak pergi jemputan kawin di Kong Kong, Masai. Dia tak tahu lokasi jadi terpaksa le kami hantar. Mujur aku bertugas dapat disudahkan awal dan boleh ikut tapi malamnya pula aku kene hadir mesyuarat ahli perkumpulan kariah aku. Maklum le AJK le katakan, nak tak nak terpaksa le hadirkan.

15 hb pula ada dinner dekat The Zone, pun wajib hadir tapi kali ni tak kisah bab melaram sebab function nya lebih kepada rebranding dan makan-makan aje. Ini belum lagi kelas mingguan yang perlu hadir. Kalau fikirkan balik sangat meletihkan bagi aku yang masih punya anak kecil ni tp bak kata member seofis, kalau rasa diri tak mampu, kene lepaskan begitu sahaja. Adakalanya kita tak boleh jadi seperti apa yg kita mahukan, kudrat kita terbatas jadi redha aje cara terbaik. tul tak? ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan