Selasa, 25 Disember 2012

Musim anak nak naik sekolah

Sempena cuti krismas semalam, aku mengambil kesempatan membawa anak-anakku ke klinik dan kemudian ke mart berdekatan untuk membeli peralatan persekolahan. Pada awalnya suami aku mencadangkan kami pergi sahaja ke Tesco atau Jusco tapi aku tak setuju sbb tinjauan yang telah kubuat (cewah..aku dah buat tinjauan lebih berkali kali untuk membuat perbandingan harga dan keperluan lain sebelum membelinya)barangan di Tesco ada yang mahal ada yang murah dan ada yang tak lengkap jadi aku mencadangkan suami aku pergi @mart (sebuah pasaraya harga patut) yang berdekatan sbb tahun lepas aku pernah mendapatkan beg sekolah Afiqah di situ dengan harga munasabah.Cuba bayangkan kalau di Tesco beg sekolah ada gambar Barbie atau Princess (haruslah kan katanya anak perempuan kan)rege beg mesti dlm sekitar RM49.90-RM79.90 tp kat sini rege beg boleh dpt pada harga RM17.90 sahaja. Itu baru beg, belum lagi kasut, stokin, baju, tudung, anak tudung dan lenlain lagi. Setakat ni aku berpuas atilah membeli belah kat situ terutama masa nak raya, pilihan banyak dan harga juga memuaskan dibandingkan di kompleks membeli belah macam Angsana,Tesco atau Jusco. Alhamdulillah, segala keperluan untuknya berjaya dipenuhi. Rabak gaklah poket tapi masih lagi dalam budget dan belikan jugaklah beg untuk Afiq. Iyalah, akak nak beg dia pun nak,akak amik alatan menulis dia pun nak gak. Sib baik tak mintak kasut. fuhh..tu baru dua org..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan