Isnin, 31 Disember 2012

Prestasi akhir tahun

Seperti biasa, setiap akhir tahun pasti HR Department akan buat sessi mengingatkan kakitangan baru dan lama tentang pentingnya mengisi PMS form final rating sebelum dateline dan seperti biasa mereka semua termasuk aku akan hantar di saat-saat akhir..hehehe tapi tahun ni agak berbeza dari tahun-tahun sebelumnya kerana untuk diriku sendiri aku bolehlah dikategorikan sebagai staff tergantung. Kenapa aku cakap cam tu sebab semenjak kontrak aku berkhidmat ditamatkan di PBT sekitar bulan 8 ari tu hinggalah aku naik kerja sekarang ni, GM aku lansung tak pernah risau atau memikirkan apakah tugasan yang perlu aku pikul atau pada siapa aku harus melaporkan diri. Bayangkan orang lain penuh meja menimbun-nimbun dengan tugasan sedangkan aku hanya duduk setiap hari tanpa berbuat apa-apa. Bukan tak pernah aku suarakan pada GM aku tapi entahlah...dia suh aku berehat je dulu. Kalo sehari dua takpe gak kan? mungkin pada org lain, seronoknya tak de keje tp utk aku yang dh biasa banyak keje rasa boring tahap gaban. Pernah aku suarakan pada seorang kawan aku ni, dia pun pernah mengalami situasi yang sama dan dia ada bagi aku tips berguna yang boleh aku gunakan. Pada waktu yang sama aku harus yakin bahawa rezeki itu dari Allah, jika tiba masa khidmat aku tidak diperlukan aku harus bersedia menerima kenyataan. Aku selalu berfikir positif dan cuba untuk terus positif..iyelah buat masa ni lah. Dan sempena tahun yang baru yg akan tiba esok, sebentar tadi aku dh ketuk pintu bilik bos aku dan bertanya soalan cepu emas utknya. Jawapannya masih sama, "aku akan fikirkan nanti, buat masa ni ko anggaplah ko masih di jawatan lama kau tu" (untuk satu unit yg dah tak wujud). Apa-apalah bos, saya hanya pasrah aje

Tiada ulasan:

Catat Ulasan