Isnin, 28 April 2014

Projek amal #2 akan datang tak lama lagi.

Alhamdulillah. Belum pun aku tetapkan tarikh utk memulakan projek ke 2. Dah ramai yang hantar nama untuk dimasukkan ke dalam senarai penderma. Apa yang mereka nak dermakan tu tak pastilah tapi harap-harapnya akan memberi banyak manfaat untuk para penerima iaitu anak-anak yatim, anak yang kurang bernasib baik untuk meneruskan kehidupan mereka. 

Aku telah diberi tugasan utk recce lokasi rumah anak-anak yatim tersebut tetapi memandangkan jadual aku agak sibuk minggu ini jadi aku mintak rakan sekerja aku sahaja yang buat tinjauan awal. Tapi dari apa yang aku dengar, kebanyakan anak-anak di rumah kebajikan yang ini agak daif dibandingkan rumah kebajikan yang aku telah lawati minggu yang lalu. Tahap daif macam mana aku pun tak boleh nak tafsirkan kecuali aku melihat dengan mata kepala sendiri. Adakalanya sesuatu tempat tu nampak daif sbb kurang pengawasan atau kurang perhatian dari pihak pengurusan mungkin disebabkan kekurangan kakitangan untuk membantu atau kurang peruntukan untuk penambaikan.

Insyaallah, jika tiada aral untuk projek shopping raya bagi kanak-kanak ini juga akan dilakukan. Ada beberapa orang rakan sekerja aku yang dah beri nama awal-awal untuk membantu merealisasikan impianku. Sambil menderma sambil meringankan tulang dan memberi sedikit kasih sayang pada anak-anak ini juga. Sekurang-kurangnya mereka (budak ofis aku yang masih bujang ni) ada timbul kasih sayang sebab masing-masing pun akan mendirikan rumahtangga dan mempunyai keluarga sendiri jugak nanti.

Untuk itu..nantikan saja perkembangan terkini nanti. Tak lama je lagi..bulan Mei je ni. Semoga Allah memberkati usaha kami.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan