Ahad, 6 April 2014

Semoga Dipermudahkan




Orang kata kalau nak menderma tak perlu tunggu kaya atau sempurna untuk melakukannya. Yang penting adalah keikhlasan hati kan?<- ini kawan aku yang kata. 

Biasanya aku hanya membantu menyumbangkan wang untuk sebarang projek amal yang dikendalikan oleh kawan-kawanku (terutama di Kuala Lumpur) kerana mereka ada organisasi sendiri dan lebih sistematik serta banyak tangan yang turut membantu. 

Kini tibalah masa untuk diri sendiri memulakan projek amal tersebut, hasil inspirasi dari rakan sekerja aku gak.Sebagaimana yang pernah aku war warkan sebelum ni tentang projek sumbangan kepada anak-anak yatim di kawasan Johor Bahru, akan dimulakan sebelum bulan puasa tahun ini. Setelah mencari di sana sini akhirnya aku dan rakan-rakan sekerja bersetuju untuk memilih satu rumah anak yatim di Pulai Utama, Johor Bahru untuk projek amal sulung kami.

Pada awal aku war warkan kepada rakan-rakan fb, ramai yang memberikan senarai nama rumah anak-anak yatim seluruh Malaysia dan ada juga di luar negara tapi oleh kerana ini adalah projek sulung dan sudah semestinya mengimpikan ia berjaya dan menepati sasaran jadi sebagai seorang yang prihatin kita perlu bantu mereka yang didepan mata dahulu sebelum melangkah jauh ke luar sempadan, betul kan? Lagipun fokus kami untuk membantu golongan kanak-kanak ini dan sekiranya dipermudahkan Allah, kami akan mengembangkan lagi bantuan kepada golongan lain pula.

Aku akan kemas kini dari semasa ke semasa tentang projek ini. Buat masa ini sumber dana adalah dari poket sendiri yang kami tong-tong bersama rakan-rakan sekerja. Tidak banyak tapi diharapkan dapat menggembirakan mereka semua


Tiada ulasan:

Catat Ulasan