Jumaat, 18 Januari 2013

bila le sengsara aku ni nak abis?

Sem baru aku akan menyusul Februari ini. Modul dahpun amik, assignment pun dah dapat tajuk tapi aku tak de idea utk mulakan yang mana satu pun. Sebabnya, subjek yang aku amik semakin susah. Semuanya melibatkan kira-kira sahaja seperti statistik, mikro dan makro, akaun (2 subjek)dan semuanya adalah dalam 12 subjek utk diambil termasuk yang terpaksa kene repeat paper lagi. Kalo aku amik satu sem 2 paper bermakna tahun depan je lah aku boleh abis belajar, tu pun kalo lulus. Aku sebenarnya dah masuk tahap bosan dan tak larat nak study lagi. Tapi ramai yang bagi kata-kata semangat cuma aku je yang macam semakin tak bersemangat nak menghabiskan. Kalau le aku muda belia 20an macam dulu-dulu, pasti otak aku masih fresh dan bijak. Poyo jek. waktu tu aku tak dpt peluang belajar macam ni, kemudahan pun tak de semudah sekarang dan aku pun tak de masa utk belajar kerana dihambat dgn kesibukan kerja dan masalah2 lain pulak. Ada hikmahnya Allah jadikan sesuatu perkara tu lambat atau cepat cuma aku ni je yang sengal kot dan slow cam siput bila terpaksa belajar balik. Kadang kala aku terfikir sendiri melihat member yg dh grad tu kan, untungnya akak tu, masa dia study dulu, suami dia byk membantu buat kerja-kerja rumah sume dan hujung minggu tolong jaga anak, laki aku? tengok keadaanlah. selalunya sibuk dgn kerja part time dia yang tak sudah tu. Untungnya bro tu, tak perlu pening-pening fikir masalah sapa nak jaga anak dia, sbb dia datang kelas dgn anak tp anak dia suh lepak kat kafe bawah sementara dia di dalam kelas. lepas kelas terus dia bawak anak dia g shopping complex pulak. Aku suh anak aku g kafe bawah? hilang adala le nanti. Adakalanya aku rasa cam nak nangis sbb terpaksa skip kelas kerana tak de sapa nak jaga anak-anak sedangkan waktu tu aku mmg nak sangat masuk kelas dan jumpa tutor utk membincangkan topik yg aku tak tahu. Bila dh grad nnti aku tak tahu nak jadi apa lak. Update resume dan mohon kerja kosong? ada ke orang nak ek pekerja tua cam aku ni? ekekekek..minta-mintalah berbaloi segala pengorbanan aku ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan