Selasa, 15 Januari 2013

tayar pancit lagi

Petang semalam semasa dalam perjalanan nak ambil afiq dari taskanya, selepas melalui jambatan Taman Perling menuju ke Taman Tampoi Indah, aku terdengar bunyi seperti meletup seolah-olah bonet aku terlanggar sesuatu tapi bila aku tengok cermin belakang tak de benda pun di jalan raya. Tak de kenderaan dan tak de benda yg aku ter'langgar' kat tengah jalanraya tapi hati rasa macam tak sedap aje ni. Molek je setiba depan taska Afiq, kereta ni terus tak boleh jalan. Aku pun terus keluar nak check. Tepat tekaanku, tayar aku pancit! rim dah jejak tar jalanraya, patut le tak leh bergerak. Hujan gerimis pulak tu, cuaca makin kelam. Aku cuba call suami suruh datang tapi dia bagi alasan tempat aku jauh dari lokasi tempat kerja dia, ambil masa utk sampai lalu aku call adik bongsu aku. Alhamdulillah, pertolongan segera sampai dalam 20 minit kemudian. Tak banyak tanya, dia terus tukar tayar kereta aku dengan tayar spare dan periksa tayar kereta aku. Memang rabak besar tayar aku. Rasanya macam tak boleh tampal ni, kata ucu. Abis tu cam ner? tak lama kemudian suami pula tiba. Dia pun hantar tayar tu ke kedai tayar berdekatan utk check samada boleh tampal atau tidak, memang tak boleh sbb koyak agak besar, terpaksa le tukar tayar baru. Tayar yg koyak tu aku baru beli tau, tak sampai setahun pun, akibat pancit gak tapi di lokasi lain. Mujur le waktu insiden berlaku ni, baby Haziq tak mengarok kalo tak lagi huru hara dunia. Penyudahnya, aku sampai rumah lewat. Mujur mama ada bekalkan lauk masa nak balik tadi, jadi tak perlu ambil masa utk memasak. Rasa cam fobia nak melalui jambatan tu lagi lepas ni. Aku rasa aku langgar besi penyambung jambatan tu ler.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan