Rabu, 30 Januari 2013

spekulasi diri..diet ker?

Ramai beranggapan aku kini diet dalam pemakanan, satu perkara normal yang berlaku pada ibu-ibu yang teringin nak slim balik tapi payah nak dapat kontur badan asal. Tak de maknanya aku nak diet kalau dah breastfeeding baby ni. Puas le aku cakap aku sebenarnya kuat makan cuma pilihan makanan aku adalah selektif. Aku tidak makan benda yang tidak berkhasiat, sendiri mau ingat le kan. Keluarga aku terutama papa dan mama membebel-bebel memarahi aku bila tengok aku makan macam disukat-sukat kerana kata mereka ia akan mengurangkan susu badan. Yang mereka tak tahu dan harus diterangkan ialah aku jenis tak suka makan banyak sekaligus tapi aku suka makan sikit tp berulang kali dan faktor keduanya ialah aku kene jaga kesihatan memandangkan tahap kesihatan aku dh atas border, bila-bila masa saja aku boleh disahkan pemastautin penyakit kencing manis dan buah pinggang dan atas sebab tu le kot akunya berat badan semakin susut. Jangan ingat makin kurus makin sihat ye tapi itu tanda aku harus berjaga-jaga dalam pemakanan. Keluarga aku selalu marahkan aku kerana kata mereka aku ni berfikiran negatif dan teringin sangat nak merasa sakit tapi tu lah realitinya, kebenaran itu kadangkala menyakitkan dan sukar dipercayai tapi masih boleh dikawal. Nampak kurus tapi tak sihat pun tak guna jugak kan?So sekarang kalo orang masih bertanya kenapa aku semakin susut, adakah kerana diet? janganlah percaya aku buat sedutan lipo atau makan benda-benda mengarut utk kurus termasuk le gi gym.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan