Rabu, 9 Januari 2013

masalah kerak kepala baby Haziq

Selepas baik demam dan timbul ruam satu badan kemudian batuk dan selsema, kini timbul pulak masalah kerak kepala hingga ke telinga dan ruam susu di mukanya. Puas lah aku cuba semua petua yang orang kasi dan yang aku baca kat internet serta mencuba krim yang doktor bagi tapi tak berjaya. Macam pelik le jugak sebab masa si akak dan abang dulu tak pernah lak kene cam ni. Tangan aku ni rasa cam nak garu-garu nak kopek je kuping kat kepala dia tu terutama kat belakang telinga..mcm kulit kering yang menyakitkan tapi kata doktor tak de apa-apa. Adakah alahan makanan dari ibunya? apa ek yang aku makan sampai baby aku jadi cam ni? Aku rasa aku suka makan roti gandum setiap hari. Makan roti gandum boleh menyebabkan alahan ker? aku jarang minum susu tapi biasanya aku minum milo+susu pekat suku camca. Adakalanya aku minum hot chocolate saja sbb buat alas perut sblm aku bersarapan pagi di tempat kerja. Buntu kepala ni memikirkan. Sekarang ni semua pakaian baby aku mmg 100% steril dgn dettol. Biarlah tak wangi janji dia tak sakit. Kalo tengok bahagian pelipat peha dan anu dia mmg merah memanjang dan memang aku rasa baby Haziq ni berkulit sangat sensitif. Krim pureen yang biasa aku guna utk nappy rashes pun tak boleh merawat ruam-ruam tu..tengah pening ni. tengah cari petua lagi utk ilangkan ruam tu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan