Selasa, 29 Januari 2013

potong jambul utk si kecik haziq

Salam semua, Si kecil yang bernama Mohamad Haziq Hazim ni sekarang telahpun berusia 3 bulan dan aku memang dah merancang nak buatkan majlis potong jambul untuknya tapi tidaklah terfikir akan buat dlm waktu terdekat ni sebab biasalah budget tak cukup dan sebagainya tapi memikirkan ayah dia punya waktu cuti yang terhad serta tak mau jadi macam kes abang dia, dari majlis potong jambul jadi majlis kesyukuran sahaja sebab budak yang nak dipotong jambul dah besar dan dah pandai hilangkan diri..ekekekek Aku memang tak suka membazir, memang tak de maknalah aku nak sediakan pelamin bagai dihias siap ada deko mcm orang nak kawin atau khemah berscallop scallop. Menu pun hanya amik yang paling simple je. Orang kata ukur budget di kocek sendiri. Yang penting aku dah menunaikan tanggungjawab aku sebagai seorang ibu kepada anak sendiri. Tapi tu lah, rambut anak bujang aku ni mcm akak dan abg dia, sangatlah halus..mcm mana nak dipotong yek. Bila ada rezeki lebih nanti, mana lah tahu dapat bonus besar boleh le aku tumbangkan sekor lembu pd hari raya haji nanti (berangan je dulu tak salah kan?). Untuk kawan-kawan yang mengenali tapi aku tak jemput tu, minta maaf sangat-sangat ye. Aku cuma jemput orang yassin kawasan aku aje serta adik beradik dan keluarga terdekat. Lenkali kalau aku buat open house (kalo ada rezeki) aku akan jemput semua kenkawan datang lagipun aku seganlah, umah aku uzur dan tidak segah umah orang lain.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan